Glad i hjärtat

  2012-02-08 / 14:45:06 / Lycka /
Sitter i soffan och filurar lite. Känner mig så tacksam över att jag varit iväg på en massa spännande strapatser och galna upptåg! Det har gett mig en massa minnen som jag lever på och som jag blir glad att tänka på. Jag är så himla nöjd att jag tagit körkort (och shit, jag har snart haft det i 10 år... vart tog tiden vägen) och ännu gladare är jag att jag överlevde då bilen en gång landade på taket.

Mina år som reseledare utomlands värmer gott i själen. Alla underbara människor jag träffade, alla platser jag såg och allt kul jag fick vara med om. Likaså är jag tacksam för alla hemska saker jag upplevde, de stunderna har fått mig att växa.

Mina två backpackerresor var också de toppen! Jag fick se en liten del av Indien och även om det var lite tjafsigt på resan så hade den också sina ljusa stunder. Resan genom Thailand, Vietnam, Kambodja, Singapore och Malaysia var nog en av de absolut bästa resorna jag gjort. Det var så skönt att styra näsan dit man ville och kunna ta dagen som den kom! :)

Sen har vi tiden i Spanien, när jag pluggade och jobbade lite grann. Det var galet skoj det också! Känslan av att helt plötsligt förstå vad människorna runt omkring mig sa, var helt obeskrivlig. De pratade ju på ett språk som tidigare varit främmande för mig.

När jag kikar i backspegeln så känner jag också att det var en trevlig tid i Oslo. Där, precis som på andra ställen runt om i världen lärde jag känna underbara människor som jag har kontakt med än idag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious