Nr 2 på buss är inte kul

  2012-02-22 / 09:49:20 / Lycka /
Fasiken. Sitter på bussen tillbaka till skogen och vet ni vad? Det är ju morgonkvist och då är det dags för nr två, tycker min kropp. Men nej. Inte nu. Det är inte läge. Skärpning, det är ju en buss. Okej. Jag har inte nått problem alls att göra det på offentliga toaletter, för måste man så måste man. Men här? På bussen som vinglar fram på vägen. Jag menar. Vad gör jag om det inte går att spola?? Jag kan ju inte direkt gömma mig nånstans, för alla andra på bussen ser ju då att det är jag som är den skyldige. Jaja. Jag får knipa igen och tänka på nått annat så kanske magen lugnar ner sig lite.

Som sagt så är jag påväg tillbaka till skogen igen. Har varit hemma hos farmor och farfar och myst. Åh, de är så underbara! Farfar hämtade mig på bussstationen när jag kom och jag frågade var farmor var. Hon var hemma, sa farfar. Jag tänkte inte så mycket mer på det, men när vi kom hem till dem väntade farmor i köket. Hon hade dukat fint och tänt ljus för att jag kommit. Så hade de köpt kycklingspätt, potatissallad, grönsallad och coleslaw (eller hur det nu stavas). De hade ställt fram vin från Valencia (som jag bott i!!) och inte nog med det. När jag satt mig till bords tog farmor fram en låda med sushi som de köpt till mig! Åh, vad glad jag blev! Så gulligt av dem! De vet ju att jag älskar sushi! :)

Igår gick jag och farmor en runda på stan och jag köpte mig ett par nya snygga nikeskor. De var skitfina å så formar sig sulorna efter ens fötter, så man får det stöd man behöver. Nu kan jag kasta mina gamla skor som hängt med sen 2005. Fast frågan är om jag ska göra det? De är ju trots ett par beresta skor som varit i Egypten, Spanien, Grekland, Kanarieholmarna, Turkiet, Thailand, Singapore, Malaysia, Indien, Kambodja, Vietnam och Norge. Kanske ska spara dem som ett minne! Haha. :)

Vi var också till min farbror med fru, mage och lilla kusin-vitamin Evelina. Evelina är rolig hon. Hon tror att hennes "lillebror" ska heta Ola-Conny (som han i Ullared) för att hennes pappa lurat i henne det. :) Hon skuttade runt i sin älskade prinsessklänning, la pussel i raketfart och berättade att min syster Lisa är hennes bästa vän. Kul liten unge! :) Semlor hann vi med att äta också, för det var ju fettisdagen och farfar köpte hem semlor till oss. Det var gott det!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious