Blåsor och plugg

  2012-03-11 / 17:00:49 / Resa /
Idag har jag legat i skuggan under ett träd på stranden. Träffade på en italienare och en tysk som jag pratade lite med. Försökte umgås med fröken Mossberg.. men hon var inte så rolig faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Mossberg är författaren till en av kursböckerna som jag har med mig. Nu var ju inte hon här, men jag kallar boken för Mossberg. Försökte läsa lite grann iaf och hittade några saker som jag kan referera till i den uppgift som jag i skrivande stund sitter och jobbar med. Det är rätt trist, men det är bara att ordbajsa på. Ska skriva minst 1000 ord och jag är snart uppe i 200, så det går rätt fort. Jag skriver om ett besök på IKEA och hur upplevelsen var och om människors interaktion.

Imorgon bitti tar jag båten till Phuket. Det blev en snabbvisit här på Koh Lanta den här gången, men jag hoppas jag kommer tillbaka snart. Pappa, syrran och co landade på Phuket idag så jag ska möta upp dem. Det ska bli skoj att se dem! :)

Har fått en massa envisa blåsor på armarna. Jag tror det är för att det är så varmt och fuktigt. Blåsorna är vätskefyllda och kändes till en början inte, men nu kliar de och blir fler och fler. De kom på Koh Lipe och de första kom på överarmarna. De har försvunnit nu och så har huden börjat flagna. Mycket konstigt. Tänkte besöka en läkare eller ett apotek imorgon när jag kommer fram. För en sak lärde jag mig då jag och Jullan reste runt. Om det är nått som inte stämmer så ska man uppsöka en läkare, speciellt om det är nått med huden. Man ska inte göra som jag gjorde då (2008) och envisades med att resa runt med låren fyllda av brännsår för att jag spillde ut kokande vatten på dem.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious