En snabbis på Koh Lipe

  2012-03-10 / 16:40:29 / Resa /
Träffade på ett svenskt par från Helsingborg under den andra kvällen på Koh Lanta. Dagen efter hängde vi på stranden och badade i regnet. Underbart mysigt! :) På eftermiddagen stod det som spön i backen och det gjorde nästan ont, men i havet var det så varmt och skönt. Sen åkte vi in till Saladan och åt middag och kikade på båtbiljetter. Eftersom det bara tog 3 timmar med Speedboat till Koh Lipe så spontanbokade jag en biljett tillsammans med Marika och Andreas.

På transfern, dagen efter, träffade vi ett par från Norrland och en man från Västerås. Ylva, Göran och Micke. (De träffades på flygbussen i Krabi). Det var ett glatt gäng och vi höll sällskap på Koh Lipe. Vi käkade middag, drack öl och drinkar och solade och badade.

Jag stannade 3 nätter på Koh Lipe, tyckte faktiskt inte särskilt mycket om ön. Jag blev ganska besviken och fick höra av flera att ön förändrat sig på bara sen förra året. Naturen var fantastisk, men människorna var inte särskilt trevliga. Boendestandarden var låg och ville man ha nått som var någorlunda fräscht vart det genast dyrt. Bodde först i en liten bungalow, men bytte eftersom jag hittade 3 stora kackelackor som sprang runt. På det nya stället sprejade jag rummet innan jag sov, för grannarna där hade haft en massa kackelackor på sina rum. Byn påminde om Phi Phi, men utan fest och det var väldigt skräpigt. Vi hade iaf tur med vädret, skulle man ju vilja säga.. men tyvärr hade vi inte det heller. Det regnade hela nätterna och även en hel del på dagarna. Men vi i "gänget" hade det riktigt trevligt tillsammans!

Jag lyckades bli biten av en fisk också. Haha, jag lyckas då med allt jag! Jag gick bara runt lite i vattnet och såg helt plötsligt en vit fisk som tog sats och bet mig. Jag kom nog lite för nära hans revir. Men hur skulle jag kunna veta det? Jaja, samlade iaf mod till mig och snorklade lite nästa dag, men vattnet var så grumligt av regnet så jag såg inte så mycket.

Micke, Ylva, Andreas, Marika och Göran




Härligt klart vatten, trots regn






Mysiga hemmagjorda parasoll




Jullan

Ah! Supersøte parasoller!

2012-03-10 @ 22:22:27
URL: http://detailsanddreams.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious