Surprise!

  2012-03-03 / 17:44:18 / Resa /
Tanken var från början att jag skulle åka ner med två vänner, men det blir aldrig som man tänkt sig. De åker till Mexico om några dagar och det är ju inte heller helt fel! :) Varför sitta hemma och plugga när man lika gärna kan göra det på en strand långt bort? :) Hur som helst så tog jag flyget till Bangkok den 28 mars, med mellanlandning i Amsterdam.

Genom en god vän och gammal kollega fick jag för några veckor sedan tag på ett rum på hotell Rembrandt. Det roliga var att mamma och hennes karl Janne också hade bokat det hotellet, av alla sjutioelvamiljoner hotell som finns i den stan. Det tyckte jag var så kul, så jag höll det hemligt för dem. När jag kom fram till BKK tog jag först flygtåget till ändstationen och bytte sen till Skytrain till en station i närheten av hotellet. Känslan var magisk. Det kändes så kul! :)

Väl framme på hotellet bad jag om ett rum i närheten av mamma och Janne. Sen bad jag receptionisten att ringa ner dem. Hon var så rolig för hon sa till Janne att han var tvungen att skynda sig ner till receptionen för att det var ett problem med deras rum. Jag skyndade mig snabbt bort till lobbyn och när jag stod mitt på golvet såg jag mamma närma sig. Som tur var tittade hon åt andra hållet så jag kunde smita förbi. :) Hon hade inte varit på rummet så hon anade ingenting. Sen kom Janne ner och receptionisten meddelade han att hans dotter satt och väntade i lobbyn. "It most have been a misstake" sa han.. och knallade bort till mig. "Hej!" sa han, och kände inte igen mig. Sen gled poletten ner och han såg att det var jag! Haha! :) Så kom mamma in och såg att Janne satt med en tjej och pratade. "Hm, vem kan det där vara?" undrade hon. Hon såg inte heller att det var jag, förens hon kom närmare. Haha! :) Det blev väldigt överaskade och tyckte det var skoj att jag kom! :)

Nu har de tyvärr åkt hem till Sverige igen, då deras 18 dagar långa semester är slut. Men vi hade några riktigt fina dagar tillsammans!


Första kvällen tillsammans åt vi mat på en mysig restaurang mitt emot hotellet. Jag var helt slut efter den långa flygresan.


Första middagen, Tom Ga Kai och en Singa. Underbart gott! :)


De hade planerat att åka till shoppingcentret MBK med Skytrain som de var intresserade av, så jag följde med.






Mickis

Precis samma vinge från KLM asia planet pryder min bakrund på datorn ;) Taget från samma sida också ;)

2012-03-04 @ 18:07:26
URL: http://mickislammi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious